vrijdag 27 november 2015

Weer een dag verder!!!
Na vele keren op en af reizen van Dario naar Terrabona en de omliggende dorpjes zijn we geradbraakt (zoals ze in Lommel zeggen)!
We hebben deze week kunnen vaststellen dat de projecten Curazones Unidos (C.U.) en FANS goed werkt hier in Nicaragua. Vele gehandicapte kinderen en ook volwassenen die dank zij het project C.U. goede zorgen krijgen en zelfs geholpen worden door kina en hulpmiddelen zoals rolstoel, bed (wat niet logisch is hier). Ook het project FANS doet het zeer goed. Er is nog veel werk want vele kinderen vinden hun weg nog niet naar dit project. Maar hier wordt aan gewerkt!!!
 
Een bezoek aan de kliniek in Terrabona.
 






 
Mooi en kindvriendelijk ingericht; vele kleurtjes in mooie tekeningen.
Alles mooi geordend !!!


 
Even pauzeren met een traditioneel gerecht ... kip met rijst.
 


 Dit is Bayron, de jongen die ik 2 jaar geleden thuis heb bezocht. Een zeer triest verhaal, Bayron en zijn mama leven in een huis dat je eigenlijk geen huis kan noemen.
Bayron krijgt therapie waardoor hij een beetje kan stappen, ook kreeg hij een bed en rolstoel via het C.U. project!

 Dit meisje heeft een kort beentje en vervormd voetje.

 


 

3 opmerkingen:

  1. Ik ben er helemaal klaar voor. Nicaragua... ik kom eraan!

    Soy lista ... Nicaragua ... Hasta pronto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er helemaal klaar voor. Nicaragua... ik kom eraan!

    Soy lista ... Nicaragua ... Hasta pronto!

    BeantwoordenVerwijderen