woensdag 7 december 2016

7 december 2016
weer een lange dag. Om 6 uur opgestaan om aan mijn blog te werken en daarna de pakketten klaar maken voor het FANS-feest.
Eerst hebben we alle tekeningen bekeken om er dan per school een winnaar uit te halen. Wat was dat moeilijk ... Je wil geen enkel kind teleurstellen want ze hebben allemaal hard gewerkt aan hun tekening. Maar we moesten de knoop doorhakken en uiteindelijk een keuze maken.
Dan hebben we voor elk kind dat de prijs won een cadeautje gemaakt met lekkers en een paar leuke spulletjes (ik kan verder niks verraden, er kijken misschien winnaars mee)!

 Foto's boven: tekeningen van het schooltje in Potrero San Antonio
Foto's onder : tekeningen van het schooltje in Rincón


 Foto's onder: tekeningen van het schooltje Caracol de Ojo de Aqua

 Hieronder 3 tekeningen van het lager onderwijs in Terrabona.



 Vele tekeningen van de school Jorge Rousso uit Monte Grande.
Felicidades a todos los niños que han participado al concurso de dibujo !!!!
felicitaties voor alle kindere die hebben deelgenomen aan de tekenwedstrijd!!!
Fue muy deficil por eligir un vencedor o vencedora, todos los dibujos estaban muy, muy bonito!!!
Het was zeer moeilijk om een winnaar of een winnares te kiezen, alle tekeningen waren zeer, zeer mooi!!!
Er hebben 5 scholen meegedaan aan deze wedstrijd dus zij krijgen een verrasing.

Al deze materialen en snoepjes heb ik kunnen aankopen dankzij mijn familie en vrienden die voor mijn verjaardag geld gaven om het feest FANS tot een fantastisch feest te maken voor de arme kinderen en families in en rondom Terrabona.
Estos materiales son pagados con el dinero de mi familia y mis amigos.
Muchas gracias a ellos.
 
 
De verschillende projecten gesteund door het comité NICAMIG@S in Belgie.
 
 De tekenschool had dit jaar 14 leerlingen.
Het FANS project sinds 1996
 Nog even enkele uitnodigingen schrijven en certificaten ondertekenen voor het FANS-feest.
 
Nog effe dit meegeven, jullie (de meesten onder jullie toch) weten hoe angstig ik ben van spinnen. Dit is een tarantula (gelukkig al vertrapt), volgens de mensen hier is dit een kleintje.
Amaai ..... dan wil ik er zeker geen grote tegenkomen, normaal zijn ze een hand groot.
Zijn er veel van die diertjes (monsters) hier ???... "oh ja héél veel". Te weten dat ik hier de voorbije jaren heb rondgelopen , en nog zo rondloop, met teenslippers. In de bossen, door rivieren, door modder .... ik ga daar in de toekomst toch anders rondlopen, peins ik!!!

 

2 opmerkingen:

  1. Haha dat is eens wat anders dan onze huisspin.
    Heb je al kennis gemaakt met Ada van Potrero San Antonio?
    Ik zag dat ze meegedaan heeft met haar school aan de tekenwedstrijd.
    Dat heb je weer prima gefikst.
    Hip hip hoera voor Josee in Nicaragua!!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb Ada gezien, maar niet kunnen spreken. Zo druk was het en ze is ook voortdurend met de kinderen bezig geweest. Wanneer ik tijd had, was zij al weg. Jammer !!!!

    BeantwoordenVerwijderen