woensdag 7 december 2016

Na vele uren bussen vanuit  Managua, kom ik aan in Terrabona. de hele familie Suarez staat me op te wachten. Het voelt goed om weer hier te zijn.
De jongste, Mariangeles, is al drie jaar en neemt me meteen op sleep "venga Josee", "Venga" (kom )
ze brengt me bij haar taznte Melania, Tante Carla, haar oma, haar nichtjes en neefjes, haar vriendjes. Ongelooflijk zo'n aangenaam en vrolijk kind. ze noemt me "mi tia" (mijn tante).
Na een uur of wat meegesleept te zijn, begint het feest van de maagd Maria (we zitten midden in de Maria feesten, zie maar in mijn blog van de vorige jaren)



Na gebeden en gezongen te hebben voor De Maagd Maria, wordt er eten uitgedeeld aan de armste families. Warme eten en fruit. Voor de kinderen is er ook snoep. 
                                    
In elke straat wordt Maria gevierd, elke avond bij een andere familie in een andere straat. Vandaag wordt het Mariafeest georganiseerd door de familie Suarez.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten