woensdag 7 december 2016

Vandaag, 6 december, gaan Edenia en ik inkopen doen in Matagalpa en Cebaco. We hebben in Matagalpa vele leesboeken en woordenboeken voor de scholen aangekocht. Ook woordenboeken engels-spaans/spaans-engels. Er wordt in vele scholen, in het middelbaar, engels gegeven. Toch wel zeer belangrijk naar de toekomst toe.
Ook kochten we prijzen voor de kinderen die de tekenwedstrijd winnen. Een kind per deelnemende school wint!
 Eerst koffie met gebak.
 In de winkel
het voordeel van winkel in Nicaragua is; je kan je totaal aan inkopen op de bus naar Terrabona droppen. Je vraagt om dit thuis te leveren en je pakt een andere bus om naar Cebaco te gaan voor nog meer inkopen. 's Avonds kom je thuis en je inkopen zijn gearriveerd. GEWELDIG !!!!

 Zit de bus vol???? ik dacht het niet, er stappen nog steeds mensen op terwijl tegen de voorruit plak!

 Een bed vervoeren ..... is hier geen probleem.
Terwijl we op de bus wachten, komen er verschillende mensen naar me toe die me nog herkennen van de vorige jaren. Hier zitten we bij Angel een leraar uit een van de dorpjes die ik vroeger heb bezocht.

1 opmerking:

  1. Geweldig Josee. Heel goed dat je zoveel boeken hebt gevonden. Ik zou zeggen doe de groetjes aan Angel van Quajiniquil maar daar ben je al weer weg. Doe zo verder:) Groetjes
    Hedwig

    BeantwoordenVerwijderen