zondag 8 december 2013

5 december. Vandaag bezoek ik de familie van Maria Teresa

Maria Teresa en haar zus, Elly, komen met de bus tot in Terra Bona om mij op te halen.
Zij wonen zo'n 10 minuten (met de bus) van Terra Bona. Hun dorpje noemt Ojo de Agua (letterlijk vertaald OGEN VAN WATER).
Wanneer we naar haar huis wandelen, komen we al verschillende familieleden tegen. Tantes, nonkels, neven en nichten.

 Elly en Maria Teresa 
 
 
 
Maria Teresa met haar moeder, voor  hun huis. 
 
 
 
 De keuken


 

 
 
De nichtjes en neven.  Echte schatjes
Ze noemden me allen "MI MADRINA"

 
 
Joseé Ramón, een FANS kind 

 
De hele familie, zonder hun papa. Hij werkt in Costa Rica om zo zijn gezin te kunnen  onderhouden.
Vele gezinnen hier in Nicaragua worden op deze manier uiteen gerukt!!!!
Hun papa is al 2 jaar niet meer thuis geweest.
 
 
 
Maria Teresa en haar zusjes namen me maar naar een waterval.
Heel wat klimwerk maar wel de moeite waard!
 



 
Even de buik intrekken ......

 
Zwemmen in heerlijk fris water.

 

 
Na een, toch wel spannende wandeling, kwamen we terug thuis en had de mama heerlijke soep gekookt, tortilla en gebraden kip en als dessert lekkere rijstepap met kaneel.
Als dat geen verwennerij is!!!???
 
 
Hiermee sluit ik het bezoek af,
Maria Teresa en Elly brengen me terug. Het was een fijne dag, moe maar voldaan ga ik slapen.
 
Tot morgen !!!!!!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten